dag 1 - Reisverslag uit Lima, Peru van Rob & Diana - WaarBenJij.nu dag 1 - Reisverslag uit Lima, Peru van Rob & Diana - WaarBenJij.nu

dag 1

Door: reisdag

Blijf op de hoogte en volg Rob & Diana

16 Oktober 2013 | Peru, Lima

dag 1 Hallo allemaal,

Omstreeks 4 uur vanmorgen kraaide de wekker...ma da is lekker seg...om vervolgens om vijf uur richting Zaventem te vertrekken...De broer van Rob , Raf, :-) zo van de Rob en de Raf, bracht ons naar de luchthaven. De eerste parking was al verkeerd gegokt...hier moesten we helemaal ni zijn, dus rechtsomkeer....natuurlijk mochten we niet meer buiten zonder eerst te betalen...heerlijk :-)

Eerst met de KLM cityhopper in 30 minuten naar Amsterdam. Vervolgens een kleine lunch op schiphol met de nodige koffie voor slechts 37,99, éch lekker...hier wist ik tenminste zeker dat er geen Cavia tussenzat :-)

Daarna de rechtstreekse vlucht naar Lima, Peru, 13 200km Dertien en een half uur vliegen. Meteen de langste rechtstreekse vlucht uit het gehele KLM gamma. Een boeing 777-300 met 443 personen een boord.

Het eten, de snacks, zijn lekker, en rijkelijk. Hollandse gehaktballen, met puree, rode kool, toast, beemsterkaas, een broodje, een fris slaatje met appel en ananas, en als dessert heerlijke profiteroles overgoten met chocola in een witte chocoladesaus,mmm Even dit nog: mijn opklaptafel meet 12 bij 17cm, heerlijk, heerlijk.

Verder doen ze hartstikke hun best om het iedereen naar hun zin te maken tijdens de vlucht...iedereen heeft een eigen computerscherm met bijbehorende handheld voor de bediening. Echter, als digibeet ben je hier wel de klos.

Zo hebben ze tientallen films, luisterboeken, radio, cd's, spelletjes, taalcursussen, flightinfo, tekenfilms, maaltijdinfo, sms, e-mail en mogelijkheid tot telefoneren....

Verder is het iedere keer spannend afwachten of de rolstoelen wel meegekomen zijn, en hoe we deze keer van boord gaan. Eenmaal in Schiphol was de assistentie niet komen opdagen met een cabinerolstoel, wel waren we al ingechecked, dan vertrekken ze niet zonder ons. 'S avonds, raar maar waar stonden ze ons op te wachten op de luchthaven van Lima. Wat we volgend halfuurtje onderweg naar het hotel allemaal zagen tart alle verbeelding... eén mégadrukke stad, auto's van 100 jaar oud, daar ne fiets tussen met drie bussen butaan op, half afgezaagde brommers met een kar aan, riksja's.

Claxonneren, auto's rijden door rood...
Daarna hadden we een meeting met de touroperator in Peru.

Nadien iets gegeten, het leek wel motorolíe of zoiets
Calamari met inkt van de inktvis ofz..zwarte brei
Wij hebben al diarree geloof ik

Om 05u lag ik wakker in bed

• 17 Oktober 2013 - 14:48

Anne:

Allez, de eerste fameuze hindernissen zijn al genomen, hopelijk is het nu vooral genieten !!!
    Maar, goed mikken in de pedaalemmer hè jongens !!
    groetjes van hieruit !!!

• 17 Oktober 2013 - 14:57

Jos En Ria:

Hey vakantiegangers,

Zo te lezen hebben jullie er al een behoorlijke trip opzitten, Als je zo doorgaat met je eten Rob ga je niet meer in je rolstoel passen, en ik kan je niet heffen als je eenmaal thuis bent,
    Geniet van de warmte, de natuur en cultuur , het eten ( cavia's ) maar zeker van elkaar !
    En pas goed op elkaar hé,
    Winderige groetjes vanuit Meerle :-)
    Ene geniet er nog van

• 21 Oktober 2013 - 17:14

Raf Penders:

Klinkt goed allemaal.. die zwarte brei gelieve niet mee te brengen. veeel plezieeer