dag 18: snorkelen - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Rob & Diana - WaarBenJij.nu dag 18: snorkelen - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Rob & Diana - WaarBenJij.nu

dag 18: snorkelen

Door: Rob & Diana

Blijf op de hoogte en volg Rob & Diana

02 November 2013 | Ecuador, Galapagos Islands

Even een korte update van ons. Helaas zijn onze tabs zo goed als leeg en heeft de oplader het begeven, dus veel tijd om een verslag te schrijven hebben we niet. Vandaag stond in het teken van snorkelen. Na het intbijt zijn we met de boot naar een baai vertrokken. Hier hebben we een hele tijd gesnorkeld en kunnen genieten van het leven onder water. Het water was wel erg koud, maar dat deerde niet, want we waren zo onder de indruk van alles dat we dat nauwelijks in de gaten hadden. Na een tijdje te hebben gesnorkeld zijn we verder gevaren, naar de volgenden baai. Hier zagen we weer hele andere dingen onder water. We hebben zeeleeuwen, schilpadden, een haai en diverse vissen gezien. Op de rotsen was het ook een drukte van jawelste met allelei vogels. Het is indrukwekkend om te zien hoe deze dieren met een elkaar samen leven. Na de luch zijn we verder gaan varen en dachten de mannen aan boort dat ze een orka hadden gespot. Dat werd een spannend boottochtje wer' op zoek naar de orka. En weer hadden we geluk, want de orka kwam recht op ons af....en sprong in en uit het water om vervolgens onder onze boot door te zwemmen en aan de andere kant weer boven water te komen. Dit was echt een unicum, dat zagen we ook aan de reacties van de mannen aan boort.

S'avond ben ik(Diana) niet helemaal lekker geworden en heb het diner helaas moeten overslaan.
Gelukkig voelde ik mij na wat medicijnen, de heerlijke kippensoep van de huisbaas " lucia" de volgende dag weer beterEven een korte updarpt van ons. Helaas zijn onze tabs zo gied als leeg en heeft de oplader het begeven, dus veel tijd om een verslag te schrijven hebben we niet. Vandaag stond in het trkrn van snirkelen. Na het intbijt zijn we met de boot naar een baai vertrokken. Hier hebben we een hele tijd gesnorkeld en kunnen genieten van het leven onder water. Het water was wel erg koud, maar dat deerde niet, want we waren zo onder de indruk van alles dat we dat nauwelijks in de gaten hadden. Na een tijdje te hebben gesnorkeld zijn we verder gevaren, naar de volgenden baai. Hier zagen we weer hele andere dingen onder water. We hebben zeeleeuwen, schilpadden, een haai en diverse vissen gezien. Op de rotsen was het ook een drukte van jawelste met allelei vogels. Het is indrukwekkend om te zien hoe deze dieren met een elkaar samen leven. Na de luch zijn we verder gaan varen en dachten de mannen aan boort dat ze een orka hadden gespot. Dat werd een spannend boottochtje wer' op zoek naar de orka. En weer hadden we geluk, want de orka kwam recht op ons af....en sprong in en uit het water om vervolgens onder onze boot door te zwemmen en aan de andere kant weer boven water te komen. Dit was echt een unicum, dat zagen we ook aan de reacties van de mannen aan boort.

• 04 November 2013 - 00:14

Raf:

Zo een reis wil ik ook wel eens maken..zal er eens met de fiets naartoe gaan

• 04 November 2013 - 00:28

Rob & Diana :

Goed idee Raf....wij gaan mee. Of beter nog...we wachten je hier wel op:-)

• 04 November 2013 - 17:36

Anne:

Hopelijk ben je weer terug ok Diana ! Dat moet voor jullie wel een enorm gevoel van vrijheid gegeven hebben, dat snorkelen, schitterend !!

• 06 November 2013 - 23:48

Diana:

Gelukkig ben ik weer beter Anne. En inderdaad, het geeft een enorm gevoel van vrijheid dat snorkelen. Zonder enige beperking, kan je je in het water bewegen.